zondag 12 mei 2013

#19 Hummingbird cupcakes "light"

Vandaag is het moederdag!

Mijn moederdag begon met een ontbijtje op bed,
lieve zelf geknutselde kado's van mijn kindjes.
Heeerlijk! 

Daarna heb ik cakejes gebakken,
samen met mijn lieve Evie!

Daar kan ik zo van genieten!!


Ook dit receptje kwam ik tegen op skinnytaste!!

Na mijn hummingbird cake een aantal weken geleden,
was ik erg benieuwd naar deze "light" variant.


Ingrediënten:

300 gram bloem
200 gram suiker
2 theelepels baking soda (natrium carbonaat)
1 theelepel zout
1 theelepel kaneel
1/4 theelepel nootmuskaat
1/4 theelepel gemper poeder

2 eetlepels zonnebloem olie
2 grote eieren
1 theelepel vanille extract
2 rijpe bananen
1 groot blik ananas op sap
1 bakje pecan noten


Ingrediënten frosting:

1 bakje roomkaas light
(type philadelphia)
150 gram poedersuiker
2 theelepels vanille extract
22-24 hele pecan noten



Frosting:
Mix in een kom de roomkaas zacht 
en voeg poedersuiker en vanille toe, 
mix alles tot romig geheel 
en zet zolang weg in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 190 ºC

Meng in een grote kom, bloem, suiker, baking soda,
 zout en specerijen met een garde goed door elkaar.

In een andere kom olie, eieren en vanille goed mengen. 
Pureer de banaan en (goed uitgelekte!!) ananas 
en voeg deze toe aan het eimengsel. 
Dit mengsel daarna samen met de gehakte pecan noten 
door de drogen ingrediënten roeren met een spatel, 
totdat alles goed gemengd is!

Bak de cakejes ongeveer 20 minuten
en laat ze koelen op een rooster.
Als ze helemaal afgekoeld zijn, 
bedek je ze met een laagje frosting
en versier je ze met 1 pecan noot 
of bestrooi met kleine stukjes noot.

Wat wel een beetje jammer is van deze "light" versie...



Maar ja, dan eet je er toch gewoon 2, ze zijn toch "light" ;-)       
Eetsmakelijk!! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten