vrijdag 25 januari 2013

#4 Monchou Taart van oma Mies




Mijn lieve oma Mies, zij maakte deze taart vroeger erg vaak.
Daarom was dit ook 'het recept' dat ze uitkoos om ons op onze bruiloft te geven.

 Alle gasten gaven een favoriet recept en 
wij kregen deze samen in een mooie map, 
als extra kado op onze trouwdag. 

Toen ik van de week zin had om Monchou Taart te maken, 
heb ik het recept van oma Mies snel opgezocht!




Recept Monchou Taart 
(origineel beetje aangepast)

250 gram bastogne koeken
150 gram boter
250 ml slagroom
2 pakjes 100 gram monchou
125 gram witte basterd suiker
1 zakje vanille suiker
1 of 2 blikjes vlaaivulling




- Alle koekjes verkruimelen
- Boter zachtjes smelten en door koek mengen
- Bekleed een springvorm met bakpapier en
verdeel het koekmengsel met een lepel,
laat het daarna goed afkoelen
- Monchou met basterdsuiker romig mixen
- Slagroom met vanillesuiker stijf slaan
-Slagroom beetje bij beetje bij monchou mengsel mixen
en daarna op kruimelbodem storten en verdelen
- Verdeel daarna het blikje vlaaivulling over de monchou

Zet even in de koelkast om goed op te stijven.




Zo lief, onderaan het recept van mijn oma staat:

"Succes verzekerd door oma Mies
(bel voor gratis advies 035- ...)"

O wat had ik haar vandaag graag willen bellen,
al was het maar om haar stem weer even te horen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten