donderdag 14 februari 2013

#7 Hummingbird Cake




Valentijnsdag is de dag van 'mijn valentijn',
de liefde van mijn leven!!

Mijn lief werd 35 jaar en dus tijd voor een lekker taartje!

Omdat het 'zijn' dag is wilde ik
een bijzondere en lekkere taart maken,
 na een poosje zoeken vond ik de ...

Hummingbird Cake




Een taart met banaan, kaneel, ananas,
pecan noten en een beetje kokos.

Bedekt met een heerlijk romige
Cream Cheese Vanilla Frosting.


Perfect!




Maar dan is het volgende dilemma, welk recept kies ik?

Het recept van de Hummingbird Bakery!! 

En dat vond ik hier









Ingrediënten:

300 gram suiker
300 ml zonnebloem olie
3 eieren
3 geprakte bananen (ongeveer 270gr)
1 theelepel kaneel

300 gram bloem
1 theelepel bak soda (natriumcarbonaat)
1/2 theelepel zout
1/4 theelepel vanille extract

100 gram kleine stukjes ananas
100 gram gehakte pecan noten (extra voor decoratie)

Verwarm de oven voor op 170 ºC

Meng de eieren, suiker, olie, bananen en
kaneel in een grote kom en mix alles goed.
Voeg langzaam de bloem, baksoda, zout en vanille toe.
Mix daarna alles goed tot 1 geheel.

Roer nu voorzichtig met de hand de ananas en pecan noten erdoor. En zorg ervoor dat het gelijkmatig verdeeld is.

Verdeel het beslag gelijk over 2 ingevette bakblikken van 20cm en schud even heen en weer zodat het glad is.

Bak ze eerst 25 min en verwissel ze dan snel van plaats, vervolgens nog ongeveer 10 - 15 minuten bakken. Als het deeg licht terug veert als je erop drukt en je saté prikker niet vochtig uit t deeg komt zijn ze klaar.

Laat ze 10 minuten in blik afkoelen en laat ze daarna nog even verder afkoelen op een rooster.

Als ze volledig zijn afgekoeld zijn smeer je de taart af met
deze heerlijke cream cheese vanilla frosting.


Cream Cheese Vanilla Frosting

100 gram monchou (gewone)
100 gram roomboter
1 theelepel vanille extract
120 gram poedersuiker
(100-150 naar smaak)

Mix eerst de boter en monchou
2 - 3 minuten tot 1 geheel.
Voeg daarna in één keer
de poedersuiker en het vanille extract toe, 
en mix het tot het lekker romig is. 

De frosting is nu klaar om te gebruiken! 

Oh en mijn valentijn vond de taart gelukkig erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten