woensdag 22 januari 2014

Even wennen..

20 dagen zonder suiker.... 
nou ja bijna zonder suiker dan ;-) 

Het is best even wennen! 
Ten eerste zit er overal, 
maar dan ook echt overal! suiker in.

Tomatenketchup, gerookte zalm, biologisch gehakt,
vleeswaren, brood en zo kan ik wel even doorgaan.

Nu aten wij de laatste tijd al meer zonder klant en klare, 
pakjes en zakjes en maak ik veel zelf, 
maar nu kon ik helemaal los met bakken,
koken, proeven en keuren (samen met de kids) 

Hier alvast een paar suikervrije receptjes

Chocola zonder suiker

50 gram kokosolie
25 gram cacao
scheut ahorn siroop (of honing)
nootjes, rozijnen, kokosrasp

in mijne deze keer:
cranberries
cashew noten in stukjes
kokosrasp

Maak de kokosolie au bain marie warm,
voeg de cacao toe en roer even door elkaar,
voeg het zoetmiddel toe en roer weer even,
voeg dan de rozijnen en noten enz. toe.
Roer dit nog een keer goed door elkaar,
giet het in een vorm, bakje of ijsblokjesvorm.

Zet in de vriezer, wacht even 
en tadaaaaa chocolaaaaaa

zonder suiker en lekker dat ie is .... 




Chocohazelnootpasta

(heb het niet afgemeten dus even op gevoel,
zal het volgende keer even bijhouden)

2-3 flinke eetlepels hazelnoot pasta 
(en dan bedoel ik gemalen hazelnoot-pasta)
2 eetlepels (rauwe) cacao
flinke eetlepel honing 
scheutje (rijst/amandel) melk
even proeven of de smaak goed is
even voelen of de dikte goed is

naar smaak honing of melk toevoegen.

Binnenkort weer meer
Volg mij op Bloglovin!
Liefs Lisette ❤️


Follow on Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten