zondag 7 april 2013

#14 Kokos schuim

Wat een heerlijke zonnige dag was het vandaag! 
Weer om buiten te zijn en weer voor een eerste ijsje! 
Nadat een lief vriendinnetje vanmiddag haar 
heerlijke kokos ijsje met mij deelde, 
nee niet in t echt... alleen op de foto, 
dacht ik meteen die moet ik hebben. 

Ik hou echt van kokos, heeeerlijk!

Gelukkig had ik al in de planning 
om vandaag kokos schuim te maken,
dus gelukkig kon ik mijn kokos behoefte
op deze manier heel goed stillen.



Ingrediënten:


150 gram suiker
3 eiwitten
50 gram geraspte kokos
50 gram choco pops



Verwarm de oven voor op 160 ºC

Doe de eiwitten en suiker in een kom en mix goed en op hoge snelheid tot het schuimig wordt en pieken vormt, en het moet echt stijf geslagen zijn.

Dan roer je met een spatel de kokos en de choco pops er voorzichtig doorheen.

Vervolgens maak je met 2 lepels hoopjes op een bakplaat met bakpapier.

Bak deze hoopjes ongeveer 30 minuten en laat ze daarna nog even 5-10 min in de oven staan.

Je kunt ongeveer 16-20 stuks maken uit dit recept.

En geniet.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten