zondag 21 april 2013

#16 Apple Braid

Regelmatig verheerlijk ik mezelf aan allerlei foto's op Pinterest.
Soms komen er zulke, mooie, smakelijke, kleurrijke en geweldige foto's voorbij.

Zo kwamen er af en toe ook gevlochten broden voorbij,
met allerlei verschillende fruitsoorten, kruiden of specerijen.


Deze week dus geprobeerd, ik moet eerlijk zeggen....
Hij kan beter, dus waarschijnlijk pas ik hem nog aan.
Dit heeft meer te maken met het omrekenen trouwens.

Ik heb dit recept van Eat Live Run gebruikt.


Ingrediƫnten:


Appel vulling:

3 appels
50 gram suiker
1,5 theelepel kaneel
1 eetlepel sinaasappelsap



Brood:

400 gram bloem
50 gram suiker
1 eetlepel gist
(had 1 zakje kunnen zijn denk ik)
kleine theelepel zout
250 ml warm water
10 ml olie



Glazuur:

60 gram poedersuiker
5 eetlepels slagroom
halve theelepelel vanille extract
snufje zout
snufje nootmuskaat en kaneel







Later de beschrijving....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten