dinsdag 2 april 2013

#13 Low Fat Chocolate Banana Muffins

Deze week is het Pasen! En omdat wij 2e paasdag lekker gaan brunchen en borrelen en er al het een en ander gebakken en gekookt gaat worden wilde ik voor mijn blog niet te lang bezig zijn!

Dus op zoek naar een snel, maar lekker, niet al te vet recept! Graag iets waar rijpe bananen in worden verwerkt want die heb ik soort van "over" (herkenbaar ??? ;-) )

Google op "low fat", "muffins" en "banana"
kwam ik na een hoop husselen op het volgende recept:


3 rijpe bananen
1/4 cup ongezoete appelmoes
40 gram boter
1/3 cup suiker
1 ei
2 theelepels vanille extract
1 1/4 cup bloem
1/4 cup cacao
3/4 theelepel baking soda
1/4 theelepel zout
1/2 cups chocholade chips



Verwarm de oven op 160 ºC

In een grote kom meng je de boter en suiker met 
een handmixer even goed door elkaar. 

Voeg daarna het ei, bananen, appelmoes 
en vanille extract toe en mix.

Meng in een andere kom de bloem, cacao en bakpoeder even met een garde door elkaar.

Voeg de droge ingrediënten bij het 
bananen mengsel en mix tot een geheel.

Voeg dan de chocolade chips toe en 
verdeel het beslag over de bakvormpjes.

Ik heb van deze hoeveelheid 24 mini 
en 8 grote cup cakes kunnen bakken.
De baktijd hangt af van de maat, 
dacht mini 12-15 en groot 25-30 min. 
Maar ik check het altijd even met een satéprikker 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten