maandag 17 juni 2013

Gezonde Apple Crumble


Afgelopen vrijdag heb ik 2 kilo appels gehaald op de markt,
omdat ik zo'n zin had in appelcrumble!!

Nu heb ik dit al vaak gemaakt, 
maar altijd op basis van tarwebloem.

En dat is nou net wat ik even niet wil eten ;-)
Dus deze keer maak ik hem van amandelmeel in combinatie met havermout.

Ingrediënten:

Amandelmeel 150 gram 
Havermout 150 gram 
Roomboter 120 gram 
Palmsuiker 100 gram  

Appels (stuk of 6)
Kaneel 
Noten
Rozijnen
(Maple syrup)

Normaal gesproken is de verhouding:

Amandelmeel 2/4 of amandelmeel 1/4 en havermout 1/4
Roomboter 1/4
Palmsuiker 1/4

Maar ik wilde toch kijken of hij nog iets gezonder kon ;-)


Verwarm de oven voor op 180 ºC

Meng het meel met de suiker en 
snijd de boter in blokjes en voeg toe.
Kneed met je handen tot een kruimelig deeg.

Snijd de appels in stukjes.
Meng met rozijnen, kaneel, noten 
(eventueel beetje maple syrup)

Doe het appelmengsel in een ovenschaal.
Doe het kruimelmengsel er overheen.
Bak ongeveer 35 minuten op 180 ºC


Zo simpel en heel erg lekker!! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten